۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۳۶

اخبار کوتاه انتظامی هرمزگان/

75 درصد جرائم اینترنتی در هرمزگان کشف شد

75 درصد جرائم اینترنتی در هرمزگان کشف شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در تشریح عملکرد و اقدامات سال گذشته، از کشف 75 درصدی جرایم رایانه ای در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد علی قرائی پور اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از دانش علمی و تخصصی، ماموران پلیس فتا در سال گذشته حدود 75 درصد جرایم رایانه ای را که در سطح استان اتفاق افتاده بود کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جرم وقوع یافته در استان از نوع برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی افراد می باشد افزود: شهروندان می توانند با رعایت نکاتی از قبیل ارتقاء دانش و آگاهی خود در خصوص نحوه استفاده از فضای مجازی و حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی خویش هنگام استفاده از این فضا و یا با تغییر دوره ای رمز و سایر اطلاعات بانکی از وقوع بسیاری از این جرایم جلوگیری کنند.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی هرمزگان در راستای پیشگیری از وقوع تهدید و آسیب های فضای مجازی به عموم شهروندان توصیه نمود: از تحویل کارت های اعتباری خود به دیگران خودداری کنند، و در صورت نیاز به راهنمایی برای فعال کردن رمز اینترنتی از افراد قابل اعتماد کمک بگیرند و حسابهای بانکی خود را به صورت مستمر بررسی و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت و یا برداشت مشکوک، مراتب را از طریق بانک مربوطه پیگیری کنند.

ناکامی قاچاقچیان مواد مخدر در حمل و انتقال مواد در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف بیش از 1.5 تن مواد مخدر حشیش و تریاک و دستگیری 13 نفر از سوداگران مرگ در 24 ساعت گذشته خبر داد.

سردار رضا محمدی یگانه در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری یگان های انتظامی شهرستان های جاسک، حاجی آباد، بستک، بندرعباس و میناب در 24 ساعت گذشته با فعالیت های شبانه روزی و گشت زنی های محسوس و نامحسوس و کنترل شدید محورهای فرعی و اصلی استان موفق شدند 13 دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت حامل و فعال در قاچاق مواد مخدر را شناسایی و متوقف کنند.

وی با اشاره به اینکه ماموران خستگی ناپذیر استان ضمن دستگیری 13 نفر از عوامل تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر، یک تن و 595 کیلو حشیش و تریاک را کشف کردند افزود: متهمان نیز پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان خطاب به افراد فرصت طلب و قانون شکن گفت: با توجه به حضور و اشرافیت پلیس در جای جای نقاط استان و افزایش ضریب هوشیاری ماموران در شناسایی و کشف جرایم، از این پس مجرمان به ویژه قاچاقچیان و سوداگران مرگ در امان نخواهند بود چرا که چشمان تیز بین پلیس در هر لحظه ناظر بر اعمال آنان است.

 

 

کد خبر 2050282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha